martedì 25 giugno 2013

The higher, the deeper

 
Prelude of the post:
I'm in Jesolo.
Behind me there's Merville, the highest building of Jesolo.
There's a catwalk of deutsch and holland girls in Bafile street in Jesolo. Giants.
 
Is that an absolute truth that the higher is the better? 'Cause that has always been a convenience for me. I'm not a giant but I garantee that at the age of 13, when all your girls classmates flirt with guys at their legitimate medium height, and you're 1,74 cm (current), the thing can be embarrassing, unless you ask one of them to get up a sidewalk (don't laugh, things you do).
 
 
Preludio del post:
Sono a Jesolo.
Dietro di me c'è il Merville, l'edificio più alto di Jesolo.
In Via Bafile a Jesolo c'è una sfilata di tedesche e olandesi. Giganti.
 
Ma è una verità assoluta la sentenza altezza mezza bellezza? No perchè a me ha sempre fatto comodo. Non che sia un gigante però vi assicuro che a 13 anni quando tutte le tue compagne di classe flirtano amabilmente con i ragazzi, nella loro giusta altezza media, e tu sei arrivata a 1,74 cm (altezza attuale), la cosa può essere imbarazzante, a meno che per baciarne uno, camminando gli chiedi di salire sul marciapiede (non ridete, si fa).
 

 
Years later, after a holiday in Amsterdam, the problem magically dissolve, after that long thighs in a disco night practically drowned me, turning the tide. And there where no alibi, they all weared All Stars. The point is that, as usual there is no one. If you need a sidewalk or a stair use it, if you want to wear a pair of sneakers even if you know that you're going to a party where's the viking meeting, elbows out and go deep down the riot.

Anni più tardi, dopo una vacanza ad Amsterdam il problema è magicamente scomparso, dopo che le coscialunga olandesi mi hanno praticamente affogato una sera in discoteca, ribaltando la questione. E non c'erano alibi, avevano tutte le All Stars.
Il punto è che non ce n'è uno, come al solito. Se ti serve un marciapiede o una scala usala, se ti va di indossare un paio di sneaker anche se sai che andrai ad una festa, nel covo delle vichinghe, gomiti in fuori e via nella bolgia.
 
 
 
 
If you want to do the best thing take off shoes, prejudice and complex, put on a long skirt, that with a windy day has its effect, a mint top just to match your mojito palette and a jumbo necklace because without you feel that something's missing.
And then just look far away, that there is an horizon waiting. It's not tall, but for sure is very deep.
 
Se vuoi fare la cosa migliore togliti scarpe, pregiudizi e complessi, mettiti una gonna lunga, che con una giornata di vento fa sempre il suo effetto, una canottiera menta per stare nella palette del tuo mojito e una collana gigante perchè sennò manca qualcosa. E poi guarda lontano, che c'è un orizzonte che aspetta. Non è alto, ma di certo è molto profondo.
 

 
I was wearing:
 
Rock tank top American Vintage Store
Chanel Classic Flap 2.55
Long black skirt found at shopbop
handmade wooden necklace by Patrizia T.
Chanel 519 rose exuberant nailpolish