giovedì 9 maggio 2013

70es - the never ending love story

 Panton Chair - Verner Panton - Vitra
Reissue of Joe Colombo’s 4801 Armchair - Kartell
Fantastic period the 70es, one of my favourite periods talking about fashion and design, that came strongly back in for this season and for the whole next one; innovation, rebeldy, rock, strass and glitter. To make this glamour come back are mostly Louis Vuitton, Prada and Gucci. Colored and made of perfect asymmetric ombinations between the dresses over knees with big buttons, the revival of phsychedelic stamps, the flares and the naked belly with the mini crochet shirts with applications and fringes.

Fantastici anni '70, uno dei miei periodi preferiti in campo di moda e design, che è tornato prepotentemente come proposta di questa stagione e anche per tutta la prossima; innovazione, ribellione, rock, strass e glitter. Ci hanno pensato soprattutto Louis Vuitton, Prada e Gucci a riportare quel glamour. Colorato e fatto di perfette combinazioni asimmetriche tra gli abiti sopra al ginocchio con grossi bottoni, il ritorno delle stampe psichedeliche, i pantaloni a zampa di elefante e la pancia scoperta con le mini maglie ricami a crochet con applicazioni e frange.


George Nelson - Seat Marshmallow



1970 Parentesi lamp by Achille Castiglioni & Pio Manzù - Flos


Maybe it will take some degrees more to see the Bo Derek style braids...But around you can already see (for my happiness) the wide brimmed straw hats and metallic sandals. The 70es made talk a lot about themself also in the design world; in occasion of the latest Salone del Mobile we have seen many reissues of vintage pieces, as Kartell that re edited the 4801 di Joe Colombo.

Forse ci vorrà ancora qualche grado in più per cominciare a vedere le treccine alla Bo Derek...Però in giro già si vedono (per la mia gioia) i cappelli in paglia con la tesa enorme e i sandali a mezza misura metallizzati. I 70es hanno fatto molto parlare di sé anche nel mondo del design; in occasione dell'ultimo salone del mobile si sono viste molte riedizioni di pezzi vintage, come Kartell che ha riproposto la 4801 di Joe Colombo.


Doctor Bag - Prada 2013



Louis Vuitton Campaign S/S 2013

Gucci eyewear SS2013
Dolce & Gabbana SS2013

70es hat realized by Federica Moretti for Testanera
Vespa 2013 edition

Also seen the Panton Chair and the Vespa icon that every year they renovate the catalogue increasing their color scale, and we must give a bit of value also to Moroso, that with Patricia Urquiola brought back in the world of the house living that feminine vintage touch that was a bit lost in the past decades. I will never stop to "imagine all the people living for today" (cit), but meanwhile I wear my wedges.

Poi la Panton Chair e la Vespa che ogni anno si rinnovano ampiando la propria gamma colori, e c'è da dirlo un pò di merito anche a Moroso, che insieme a Patricia Urquiola ha riportato nel mondo della casa un po' di quel tocco vintage femminile che negli ultimi decenni era andato a scomparire. Io non smetto mai di immaginare "tutte le persone vivere la loro vita in pace" (cit.), ma nel frattempo mi metto le mie zeppe.



I was wearing:
black leggings TopShop
Short white trench: Zara
Headband: from a vintage Carolina Herrera dress
Espadrillas: espadrilles
Keys necklace: Accessorize
Envelope bag: From Vintage store in Shanghai